Plusy i minusy strategii organicznej SEO

Zastanawiasz się czy zacząć działać w duchu optymalizacji i pozycjonować swoją stronę? Naczytałeś się wiele o SEO, a jednak wciąż masz wątpliwości? Czas je rozwiać, dlatego też zebraliśmy dla Ciebie największe wady i zalety pozycjonowania organicznego.
Wady pozycjonowania organicznego
Na widoczne efekty trzeba trochę poczekać
Jest to największa wada pozycjonowania organicznego. Najczęściej właściciele stron internetowych chcą zobaczyć efekty swojej pracy od razu. Jednak tutaj trzeba mieć ogromną cierpliwość. SEO jest więc procesem, a nie jednorazowym działaniem.
Zbyt duże początkowe koszty pracy
Na etapie planowania strategii działania wymagają wiele pracy oraz wydatków. Wszystko zależy od tego, jaką witrynę chcesz pozycjonować.
Brak gwarancji sukcesu
Niestety samo zaangażowanie nie jest równoznaczne z tym, że witryna znajdzie się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wpływ na to konkurencja, algorytmy, roboty wyszukiwarek, czynniki rankingowe.
Zalety pozycjonowania organicznego
Widoczność witryny w wynikach wyszukiwania
Twoja widoczność w rankingu SERP wzrośnie, jeśli zoptymalizujesz stronę i stworzysz odpowiednią strategię content marketingu. Jest to ważne, ponieważ niewiele odbiorców zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania.
Wzrost rozpoznawalności marki
Dzięki SEO Twoja marka stanie się rozpoznawalna w internecie niewielkim kosztem działań.
Generowanie nowych klientów
Jeśli zaczniesz pozycjonować witrynę na odpowiednie słowa kluczowe, zauważysz wzrost odwiedzin nowych użytkowników na Twojej stronie. Wykorzystaj potencjał ogólnych słów kluczowych, long-tail, haseł brandowych oraz pytań.
Wzrost sprzedaży produktów czy usług na stronie
Liczba nowych klientów stale rośnie, a strona staje się zauważalna w organicznych wynikach wyszukiwania, przez co następuje ogromny wzrost konwersji w witrynie.
Podsumowanie
Chociaż jak widzisz SEO posiada swoje wady i zalety, to jest to strategia znacznie bardziej nastawiona na długotrwały efekt niż SEM. Działania związane z płatnymi wynikami, reklamami oraz materiałami sponsorowanymi wiążą się ze znacznie wyższymi kosztami, a ich efektywność się kończy wraz z zaprzestaniem finansowania. Postaw więc na wyniki organiczne, które są fundamentem Google.
Archiwa
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |